Acil serviste çalışırken Koronavirüs’e yakalanan Dr. Selin Ünal, virüsü yenip horonla uğurlandı. Ünal, taburcu olurken “Test sayısı azalıyor diye insanlar rehavete kapılmamalı” uyarısında bulundu.

Trabzon Vakfıkebir Devlet Hastanesi Acil Servis’te çalışırken Koronavirüs’ten dolayı enfekte olan Dr. Selin Ünal, tedavi sonrası hastaneden taburcu edildi. Ünal, horonla hastaneden uğurlandıktan sonra yaşadıklarını Habertürk’ten Alper Uruş’a anlattı. 27 yaşındaki doktor acil serviste pratisyen hekim olarak çalıştığını belirtti. Daha önce astım şikayetini olduğunu aktaran Dr. Selin Ünal, “Üniversite yıllarında astım şikayetim olmuştu ancak o da başlangıç evresindeydi. Nisan ayının ilk günleriydi. Nöbetten çıktıktan sonra sahilde yürüyüş yapayım dedim. Yürüyüş yaptıktan sonra nefes darlığı hisseder gibi oldum. Dinlendikten sonra şikayetim geçti. Bir iki gün sonra nöbette durumu arkadaşlarıma söyledim. ‘Hemen bir film çektirelim’ dediler. Filmin ardından bir de akciğer tomografisi çektirdim. Biz bir şey göremedik. Dahiliye uzmanımız baktı o da bir şey görmedi. Başhekimimiz Aydın Bey, ‘Sürüntü alıp hastaneye yatıralım’ dedi. Ben hocama, ‘Evde izolasyon yapsak olur mu?’ diye sordum ama kabul edilmedi ve hastanede izolasyona alındım. Durum, haberleştiğimiz paylaşım grubuna da yansıdı ancak kimse benim pozitif çıkacağımı beklemiyordu. Hepimiz negatif bekliyorduk. Test sonucunun pozitif gelmesiyle hepimiz bir anda şok olduk. Dahiliye uzmanımız Tolgahan Bey aradı ve bunun dünyanın sonu olmadığını belirtip tedaviye başlanacağını söyledi. Kendisine o an beni sakinleştirdiği için çok teşekkür ederim” dedi.

Rehavet uyarısı

Son günlerde düştüğü gözlenen pozitif vaka sayısına dikkat çeken Dr. Selin Ünal, bu sayıların insanları aldatmaması gerektiğini ifade ederek, “Ben dışarıyla çok fazla iletişim kurmuyordum. Şartlar gereği hastanede aynı odada kaldığımız anlarımız da oldu. Ancak benim dışımda personelde kimsede pozitif çıkmaması virüsü, ayaktan gelen bir hastamızdan kapma ihtimalini güçlendiriyor. Sağlık personelinin büyük çabası ve alınan tedbirle pozitif test sayısında düşüş yaşanan şu günlerde insanlarımızda rehavet olmamalı. Havanın da ısınması nedeniyle insanlar kendisini dışarı atmaya başladı ve bunu hepimiz gözlemleyebiliyoruz. Bir şeyler tam olarak bitmeden insanımızın bu kadar dışarı çıkması ikinci bir dalga getirebilir. Bu nedenle yapılan uyarılara ve kısıtlamalara mutlaka uyalım. Özellikle gençlerimiz şunu unutmasın; bu virüs genç olmasına rağmen de bir sürü canı aldı ve belki sizin metabolizmanız bu virüsü yenebilir ama virüsü taşıyacağınız yaşlı insanların sonu olabilirsiniz. Gençlerin özellikle bu süreçte daha duyarlı olmasını, taşıyıcı olabileceklerini unutmamalarını rica ediyorum” diye konuştu.